Köpvillkor

Leveranstid
Vi levererar våra böcker dagligen och normalt har du dina böcker inom 5-8 dagar. Vi reserverar oss för att böcker kan ta slut. Vi levererar till adresser i Sverige.

Porto & exp. avgift
Du betalar bara en pack& portoavgift, för närvarande 39kr, oavsett hur många böcker du beställer vid ett och samma tillfälle. Du tjänar alltså på att beställa fler böcker samtidigt.

Betalning
Du kan välja att betala mot faktura som följer med din leverans. Du har 20 dagar på dig att betala fakturan. Det går även bra att betala med betalkort, vi accepterar Mastercard och Visa. Innehåller beställningen e-böcker eller ljudfiler kan fakturan bara betalas med betalkort. Betalningen och hantering av kortinformation sker endast hos DIBS (läs mer om DIBS här) och den är bakom HTTPS. Vi använder oss av 3D-Secure. Bonnier hanterar ingen kort- eller annan betalinformation. Bokpriserna inkluderar 6 % moms. Om vi av någon anledning inte tagit emot din betalning i tid tillkommer en lagstadgad påminnelseavgift om 60kr per påminnelse.

Din utvalda huvudbok
Köper du andra böcker än månadens utvalda bok ur vårt sortiment och vill även ha den utvalda boken, måste du aktivt beställa den. Det gör du enklast i toppmenyn under Månadens utvalda bok och sedan trycker på köp. Om du inte gör någon beställning eller avbeställning före sista svarsdag skickas Månadens utvalda bok till dig automatiskt.

Bekräftelse
När du genomförtbetalningen kan du skriva ut en bekräftelse. Om du har lämnat din e-mailadress till oss kommer du att få bekräftelsen via e-mail. Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter, prisändringar och felaktiga prisuppgifter.

Ångerrätt

Du har full ångerrätt i 14 dagar från det att du har fått dina varor. Du ansvarar själv för att varorna kommer i retur till oss och betalar själv porto för returen. Vi vill ha din retur inom 14 dagar från att du har meddelat oss. Din retur skickas som brev eller paket. Bifoga antingen fakturan, den ifyllda Ångerrättsblanketten (du kan ladda ner den här) eller ett meddelande med fakturanumret, ditt medlemsnummer, ditt namn och din adress. Har du betalat med kort görs en återbetalning per automatik så snart returen registrerats hos oss. Har du betalat med faktura, hör av dig till kundservice så hjälper de dig med återbetalning/tillgodo. Om en bok eller vara minskat i värde, t.ex. genom skada p.g.a. hantering som inte kan anses vara skälig, kan du bli ersättningsskyldig för den värdeminskningen. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Reklamation. Om leveransen är felaktig, kraftigt försenad eller om varan är skadad, gör du en reklamation till kundservice via e-post eller på telefon. Kundservice ger dig då en fri returkod, som du anger direkt på paketet när du skickar tillbaka den felaktiga/skadade varan till oss. Vi skickar såklart en ny vara om du så önskar alternativt ersätter dig för erlagd betalning. Har du betalat med kort återförs summan så snart returen registrerats hos oss. Har du betalt med faktura, hör av dig till kundservice för återbetalning/tillgodo. Reklamation ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Reklamerar du inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid. Har du upptäckt ett fel precis innan tre år har gått så har du ytterligare två månader på dig att reklamera.

Kontakt sker med Månadens Bok kundservice via e-post: kundservice@manadensbok.se eller telefon på nummer 08-696 85 50.

Postadress:

Månadens Bok
Sveavägen 56
111 34 Stockholm

Tvist
Månadens Bok är Trygg e-handel certifierade. Vi följer alltid ARNs rekommendationer. Om du inte är nöjd kontakta vår kundservice så försöker vi lösa problemet tillsammans.

Vill du kontakta ARN så är deras adress:

Allmänna reklamationsnämnden
Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm 
http://www.arn.se

Vid tvist kan man som kund också använda sig av europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning: https://ec.europa.eu/consumers/odr/