Godnatt Mister Tom (lättläst)
Kartonnage
{{selectedProduct.StandardPrice}} kr
{{selectedProduct.Price}} kr
{{selectedProduct.Price}} kr
Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}
Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}
Michelle Magorians gripande berättelse om den brittiske pojken Williams upplevelser under andra världskriget som lättläst.
William har en svår uppväxt i London. När kriget bryter ut får han som många andra stadsbarn flytta ut på landet. Han får bo hos enstöringen Tom och hans hund Sammy.
I början är William rädd för allt nytt, men med tiden växer en stark vänskap fram mellan honom, Tom och Sammy. William börjar sakta men säkert må bättre och tro på sig själv. Men just när allt blivit bra, tvingas han lämna sitt nya hem. Hur ska Tom få honom tillbaka?
Översatt och bearbetad till lättläst av Johan Werkmäster.
William har en svår uppväxt i London. När kriget bryter ut får han som många andra stadsbarn flytta ut på landet. Han får bo hos enstöringen Tom och hans hund Sammy.
I början är William rädd för allt nytt, men med tiden växer en stark vänskap fram mellan honom, Tom och Sammy. William börjar sakta men säkert må bättre och tro på sig själv. Men just när allt blivit bra, tvingas han lämna sitt nya hem. Hur ska Tom få honom tillbaka?
Översatt och bearbetad till lättläst av Johan Werkmäster.
Produktinfo
Michelle Magorians gripande berättelse om den brittiske pojken Williams upplevelser under andra världskriget som lättläst.
William har en svår uppväxt i London. När kriget bryter ut får han som många andra stadsbarn flytta ut på landet. Han får bo hos enstöringen Tom och hans hund Sammy.
I början är William rädd för allt nytt, men med tiden växer en stark vänskap fram mellan honom, Tom och Sammy. William börjar sakta men säkert må bättre och tro på sig själv. Men just när allt blivit bra, tvingas han lämna sitt nya hem. Hur ska Tom få honom tillbaka?
Översatt och bearbetad till lättläst av Johan Werkmäster.
William har en svår uppväxt i London. När kriget bryter ut får han som många andra stadsbarn flytta ut på landet. Han får bo hos enstöringen Tom och hans hund Sammy.
I början är William rädd för allt nytt, men med tiden växer en stark vänskap fram mellan honom, Tom och Sammy. William börjar sakta men säkert må bättre och tro på sig själv. Men just när allt blivit bra, tvingas han lämna sitt nya hem. Hur ska Tom få honom tillbaka?
Översatt och bearbetad till lättläst av Johan Werkmäster.
Produktinfo