Järtecken (lättläst)
Kartonnage
{{selectedProduct.StandardPrice}} kr
{{selectedProduct.Price}} kr
{{selectedProduct.Price}} kr
En novembernatt 1994 mördas en kvinna i utkanten av en by i Halland. En man grips och döms. Men där slutar inte berättelsen.Mordet fortsätter att påverka byns invånare. Pojken Isak är syskonbarn till den dömda mannen. Han fruktar att även han i framtiden ska göra något hemskt. Att det finns en förbannelse, ett järtecken, i honom. Och polisen Vidar undrar vad som egentligen hände den där natten i november. Är verkligen rätt person dömd?Andreas Palmaer har bearbetat boken till lättläst.Bokförlaget Hedvig ger ut böcker som är lätta att läsa, för barn och vuxna. Läs mer på www.bokforlagethedvig.se
Produktinfo
Christoffer Carlsson
Christoffer Carlsson född 1986 i Halmstad, är doktor i kriminologi och författare. Hans genombrott kom med romankvartetten om Leo Junker. För Den osynlige mannen från Salem belönades han med Svenska Deckarakademins pris för årets bästa svenska kriminalroman 2013. Hans förra roman, Järtecken, nominerades till Årets Bok och till bästa svenska deckare av Svenska Deckarakademin.
En novembernatt 1994 mördas en kvinna i utkanten av en by i Halland. En man grips och döms. Men där slutar inte berättelsen.Mordet fortsätter att påverka byns invånare. Pojken Isak är syskonbarn till den dömda mannen. Han fruktar att även han i framtiden ska göra något hemskt. Att det finns en förbannelse, ett järtecken, i honom. Och polisen Vidar undrar vad som egentligen hände den där natten i november. Är verkligen rätt person dömd?Andreas Palmaer har bearbetat boken till lättläst.Bokförlaget Hedvig ger ut böcker som är lätta att läsa, för barn och vuxna. Läs mer på www.bokforlagethedvig.se
Produktinfo