Köpvillkor

Leveranstid

Vi levererar våra böcker dagligen och normalt har du dina böcker inom 5-8 dagar. Vi reserverar oss för att böcker kan ta slut. Vi levererar till adresser i Sverige.

Porto & exp. avgift
Du betalar bara en pack & portoavgift, för närvarande 39 kr, oavsett hur många böcker du beställer vid ett och samma tillfälle. Du tjänar alltså på att beställa fler böcker samtidigt.

Betalning
Du kan välja att betala mot faktura som följer med din leverans. Du har 20 dagar på dig att betala fakturan. Det går även bra att betala med betalkort, vi accepterar Mastercard och Visa. Innehåller beställningen e-böcker eller ljudfiler kan fakturan bara betalas med kort. Betalningen och hantering av kortinformation sker endast hos DIBS (läs mer om DIBS här) och den är bakom HTTPS. Bonnier hanterar ingen kort- eller annan betalinformation. Bokpriserna inkluderar 6 % moms. Om vi av någon anledning inte tagit emot din betalning i tid tillkommer en lagstadgad påminnelseavgift om 60kr per påminnelse.

För återbetalning av tillgodo tar vi ut en administrativ avgift, f.n. 95 kr.

Bekräftelse
När du genomfört betalningen kan du skriva ut en bekräftelse. Om du har lämnat din e-mailadress till oss kommer du att få bekräftelsen via e-mail. Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter, prisändringar och felaktiga prisuppgifter.

Ångerrätt
Du har full ångerrätt inom 14 dagar från det att du mottagit produkten, du står själv för portokostnaden. Du ska meddela oss att du vill ångra ditt köp inom 14 dagar och returnera varan inom 14 dagar från det att du meddelat oss. Låt fakturan eller den ifyllda Ångerrättsblanketten (kan du ladda ner den här)följa med i paketet du returnerar. Vi accepterar inte returer skickade mot postförskott. Returen ska innehålla information om fakturanummer, produkt, ditt medlemsnummer, namn och adress för att vi ska kunna kreditera dig. Har du betalat i förskott med betalkort ta kontakt med kundservice så hjälper dem dig. Du ansvarar för att varan kommer i retur till oss. Om du inte hämtar ut ditt paket utan låter det gå tillbaka till vårt lager, förbehåller vi oss rätten att debitera postvänd retur med fn. 149 kr. Returadressen är: Månadens Bok, Samdistribution,190 80 Stockholm

Reklamation
Om leveransen är felaktig, eller om boken är skadad skall en reklamation göras till kundservice, antingen via e-mail eller på telefon 08-696 85 50 (öppettider mån-fred 8.00 - 18.00). Kundservice skickar en portofri adresslapp vilken du använder när du skickar tillbaka den felaktiga/skadade boken till oss och du ersätts med en ny bok om så önskas. Du kommer att ersättas vid eventuella kostnader vid en godkänd reklamation, ta kontakt med kundservice.

Samtycke

Genom mitt köp samtycker jag till att Bonnierkoncernen behandlar mina personuppgifter, min e-postadress och mitt digitala användarmönster för att anpassa marknadsföring och tjänster. Behandlingen beskrivs på kunddata.bonnier.se

Tvist
Månadens Bok är Trygg e-handel certifierade. Vi följer alltid ARNs rekommendationer. Om du inte är nöjd kontakta vår kundservice så försöker vi lösa problemet tillsammans.