Det franska arvet
Inbunden
Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}
Förväntas skickas under v.{{selectedProduct.ReleaseWeek}}
Camillas val
”Hur beskriver man med rättvisa tre otroliga kvinnors livsöden i en mening? Jag vågar inte försöka så snälla bara läs och upplev denna otroliga historia som bygger på verkliga händelser.” / Camilla
Starka kvinnoöden, episk kärlek och virvlande dramatik
Blythe och hennes exmake gör en deal: Han får tre veckor på sig att bli den pappa hennes barn förtjänar, då kommer Blythe göra det han vill: återuppväcka sin mammas modemärke MIZZA. Överenskommelsen kommer att förändra allt. Historien, nutiden och framtiden …
Blythe Bricard, Frankrike nutid. Blythe lever i skuggan av sin mammas och mormors förflutna. Men när hon tar modet till sig och tar makten över sin egen historia börjar familjehistorien nystas upp och hemligheter och missförstånd avslöjas. Blythe som blivit dömd utifrån sin skandalomsusade familj inser att deras förflutna kanske inte är deras förflutna utan en sanning konstruerad av medierna.
Astrid Bricard, 1970-talet. I en värld där männen styr och en talangfull och driven kvinna ses som hotfull och stökig finns en man som tror på Astrid mer än hon tror på sig själv och som drömmer om att vara med henne. Men bara hon är i närheten av honom får hon den stämpel som format hennes mammas liv. En stämpel som lever kvar än och påverkar Astrid. Dottern till musan.
Många års kamp för Astrids kärlek och drömmar når sin kulmen i Slaget om Versailles där modeskapare från Frankrike och USA ska göra upp. Men plötsligt stannar tiden innan showen ens börjat. En klänning hittas på golvet, blodig, och Astrid går inte att finna någonstans …
Mizza Bricard, Frankrike 1917. Redan som sextonåring bestämmer sig Mizza för att ta sitt öde i egna händer innan en man gör det. Hon förstår att hon måste göra det för att skydda sig själv, och sina drömmar. Ingen ska någonsin skvallra om henne för det hon drabbats av, de ska bara prata om det hon åstadkommer. Hon tar tag i saxen och klipper om klänningen, och därmed är början på vägen till hennes öde utstakad.
Läs mer
Natasha Lester
Natasha Lester är en av Australiens mest populära och bästsäljande författare. Med sina historiska kärleksromaner har hon fått en stor och hängiven skara fans över hela världen. Natasha bor med sin familj i Perth och när hon inte skriver älskar hon att samla på vintagekläder, resa och yoga.
Camillas val
”Hur beskriver man med rättvisa tre otroliga kvinnors livsöden i en mening? Jag vågar inte försöka så snälla bara läs och upplev denna otroliga historia som bygger på verkliga händelser.” / Camilla
Starka kvinnoöden, episk kärlek och virvlande dramatik
Blythe och hennes exmake gör en deal: Han får tre veckor på sig att bli den pappa hennes barn förtjänar, då kommer Blythe göra det han vill: återuppväcka sin mammas modemärke MIZZA. Överenskommelsen kommer att förändra allt. Historien, nutiden och framtiden …
Blythe Bricard, Frankrike nutid. Blythe lever i skuggan av sin mammas och mormors förflutna. Men när hon tar modet till sig och tar makten över sin egen historia börjar familjehistorien nystas upp och hemligheter och missförstånd avslöjas. Blythe som blivit dömd utifrån sin skandalomsusade familj inser att deras förflutna kanske inte är deras förflutna utan en sanning konstruerad av medierna.
Astrid Bricard, 1970-talet. I en värld där männen styr och en talangfull och driven kvinna ses som hotfull och stökig finns en man som tror på Astrid mer än hon tror på sig själv och som drömmer om att vara med henne. Men bara hon är i närheten av honom får hon den stämpel som format hennes mammas liv. En stämpel som lever kvar än och påverkar Astrid. Dottern till musan.
Många års kamp för Astrids kärlek och drömmar når sin kulmen i Slaget om Versailles där modeskapare från Frankrike och USA ska göra upp. Men plötsligt stannar tiden innan showen ens börjat. En klänning hittas på golvet, blodig, och Astrid går inte att finna någonstans …
Mizza Bricard, Frankrike 1917. Redan som sextonåring bestämmer sig Mizza för att ta sitt öde i egna händer innan en man gör det. Hon förstår att hon måste göra det för att skydda sig själv, och sina drömmar. Ingen ska någonsin skvallra om henne för det hon drabbats av, de ska bara prata om det hon åstadkommer. Hon tar tag i saxen och klipper om klänningen, och därmed är början på vägen till hennes öde utstakad.
Läs mer